Monday, March 31, 2008

Jika aku tidak begini, Pasti aku tidak begitu!!!

Jika aku tidak mati,
Aku akan hidup!
Jika aku tidak hidup,
Aku tak kenal erti kehidupan!
Jika aku tidak kenal kehidupan,
Aku tidak akan tahu hidup ini indah!
Jika aku tidak tahu hidup ini indah,
Aku berada dalam kerugian!
Jika ku berada dalam kerugian,
Tidak bererti hidup ini!
Jika hidup ini tiada erti,
Alangkah terbazirnya masa!
Jadi, aku lebih rela berjuang untuk mati,
Daripadaku rugi dalam kehidupan.

Kesimpulannya, kehidupan memberi manusia kepada beberapa pilihan. Namun pilihan itu selalunya datang pakej bersama pasangannya. Jika ada sesuatu, pasti akan tidak ada sesuatu. Begitulah sebaliknya. Kehidupan ini memberi ruang buat manusia untuk memilih, memilih sendiri halatuju yang dihajati. Namun tidak semua pilihan itu mampu tuk di gapai tangan, kerna untuk menggapai sesuatu pasti ada kos lepas nya. Jika aku tidak begini, pasti aku tidak begitu!!!

No comments: