Saturday, April 12, 2008

Aku marah andai aku marah..

Aku duduk jika berdiriku marah,
Aku baring jika dudukku marah,
Aku lena jika baringku marah,
Aku mimpi jika lenaku marah.

Aku jaga bila mimpiku marah,
Aku gerak, gerakan amarah,
Aku melangkah setapak, gerak amarah,
Aku melangkah undur andai munculnya marah.

Aku dan aku andaiku marah,
Aku bukan aku jikaku marah,
Aku bukan aku yang marah,
Aku bagaimana jika aku marah.

Aku gusar bila panglimaku yang marah,
Aku panglima, bila aku marah.
Himpunan rima suara amarah ini terbitnya hasil dari perbualanku bersama teman kala tengah malam nan sunyi. Suatu diskusi hati ke hati yang berlegar diruangan meja bulat. Entri ini juga dedikasi khas buat sang aura sesejuk angin melintas resap pada sekujur tubuh yang hangat disuatu ruangan laluan utama rumah Tuhan. Juga hasil pemerhatianku terhadap himpunan gerak amarah yang bertunjangkan Iblis bertopengkan agama. Kalian bebas untuk memberi sebarang rangsangan terhadap entri ku ini. Aku percaya bahawasanya warisan tinggalan berupa teman dampingan hanya sesuatu yang mampu dikawal manusia. Maka tidak wajar andai mereka kita jadikan tempat bersandar. Sesungguhnya hanya Dia diatas sana tempat kita memohon perlindungan. Andai ada insan yang mampu mengawalnya, mengapa tidak kalian?Wallahua'lam Bissawab.




No comments: