Monday, December 22, 2008



Ketika menyusuri lebuhraya persekutuan semalam, gua terpandang imej seperti yang di atas. Nampaknya promo filem Ong Bak 2 sudah pun bermula. Semestinya gua adalah antara mereka-mereka yang di ulit segala fantasi dan imaginasi gah untuk menjadi pahlawan atau 'fighter' yang menyelesaikan konflik dalam konteks yang lebih realistik.

Realistik disini bermaksud unsur nyata. Mustahil gua boleh menjadi Superman. Kalau boleh pun, gua akan melakukan sedikit transformasi pada kostumnya. Gua malu mengenakan 'spender' merah diluar. 'Spender' kalau menurut budaya kita pakai di dalam sebab itu kita panggil seluar dalam.

Lebih melayu kalau tidak berbaju macam Tony Jaa sebab orang melayu budaya asalnya memang tak pakai baju. Malu weh dekat orang tua, lagi pun tak masjid kalau pakai 'spender-spender' ni!

Selepas kejayaan filem Ong Bak, diikuti pula dengan filem Tom Yum Goong, gua percaya ramai peminat Tony Jaa termasuk gua sendiri mengharapkan sesuatu yang lebih lagi dari filem yang sebelumnya.

Agak lama juga Tony menyepi, terdetik juga dalam hati 'hidup lagi mamat ni rupenye'!!

Kepada peminat-peminat Muay, 'KL Superfight' bakal diadakan pada januari tahun hadapan. Kepada yang berminat, jangan lupa layari blog rasmi BoxxTomoi yang terpaut atas nama 'kawanboxx' di laman blog gua. Semestinya keghairahan menonton filem Ong Bak tidak akan sama dengan menonton pertempuran secara 'live' oleh 'Nak Muay' profesional.

Sokongan anda, amatlah dihargai. Sekurang-kurangnya Malaysia punya potensi untuk melahirkan 'nak Muay' bertaraf dunia.

Sekadar selingan, gua telah di tag secara bersahaja oleh sahabat gua iaitu 'Junaidi Asmara'. Jangan tanya gua mana datangnya 'Asmara' tu! Baru gua faham apa mainan 'tag-tag' ini! Sebelum ini gua tertanya-tanya juga apa yang di istilahkan sebagai 'tag mentagging ni'. Insya'Allah, jika ada kesempatan gua cuba layan mainan 'tag mentagging' ini.

Siapa gua nak tag ni?

13 comments:

Ridy Anwar said...

hari tuh wa ada baca paper zul,
dalam paper tuh ada cetak yang Malaysia punya fighter ada menang dengan fighter Thailand. kalau tak salah wa Bernard Radin nama dia. kepada peminat-peminat muay thai jangan lupa saksikan "Salsamuay" di saluran astro.
wehehe
=)

Joe Moktar said...
This comment has been removed by the author.
emi riquelmi said...

tu la..gua ingat Tony Jaa da mampos..ade lagi rupanya dia..sama2 kite saksikan!!!

Joe Moktar said...

ridy: haha..bernard radin tu one of d candidate utk wakil m'sia dlm contender asia season 2..tp wa prefer tengku shahrizal lg bbanding wak radin ni..tp x kisah la sape wakil m'sia kan, cume hrp sape2 yg mwakili m'sia tu btol2 layak la..

emi: wa pon igt die mampos dah bro!!tp tgk promo ong bak 2 agak mcm gempak..tgh tgu nih

ayap said...

ong bak 2...wajibul hunna.kena tgk jgk nih.

wawad said...

la ni ada fesyen baru...x perlu mengenakan hanya spender merah diluar.anda juga dapat menggayakan spender pink yang di gabungkan bersamalolipop dan telinga bunny..untuk maklumat sila rujuk blog saya(anjing anjing comel tidak disertakan)

Joe Moktar said...

ayap: mmg wajib p tgk ayapan!!!

pawad: hak tu kinky sgt pawad, hanya org terpilih mcm hg ja yg sesuai..aku x rasa ada kwn2 aku yg lain yg lbey layak jd superhero pakai spender pink dgn ada telinga bunny..hg berada dalam kelas hg yg tsendiri bsama conan, wan, pernah ngn man!!!sambung emi!!!

emi riquelmi said...

Tu la citer die...Pawad is the best..Lain mcm pegi die...org lain x dpt nak lawan..Dia berada di atas,di ikuti Wan,conan,man and perrrrnah!

BoxxTomoi said...

gendang tomoi dah berbunyi,
tolong promote event aku dan ajak kawan2 kamu yang setia, untuk penuhi stadium.
Untuk tiket ringside biasa 25 harga kawan kau 20 (jimat RM 5 boleh pekena nasi lemak antarabangsa) after fight.

ada tempat free aku boleh buat promo kat shah alam tak?

Selamat tahun baru. Semoga tahun ini lebih bermakna dan harap tahun ini kamu 'akan jadi' orang kedah !

Joe Moktar said...

BoxxTomoi: haha, jadi 'orang kedah', insya' bro!!!hm, nnt sy try tgk2 tmpat n if ade sy akan inform blk..xnk janji lebih2 bro,xnak nnt gendang je bbunyi tp x btomoi..

PPMC 4X4 ADVENTURE TEAM said...

papa suruh tulis teks ucapan....mananya???????????

Unknown said...

Joe! aku pon tak sabar nak tengok Ong Bak2. 5 Feb premiere. 7-8 Feb KL Muay Thai Superfight. Macam berjanji lak kan! haha

Anyway, Ong Bak2 ada pesilat & macam2 lagi martial artists dalam tu...must be interesting!

WOIT bila nak masuk Gym BoxxWarriors Ampang!!!! hehe

Joe Moktar said...

YangTerpilih: Alahai..dek mengejar segala kesibukan dikota, terlupa lak asaimen papa.

Oji: haha, tu la cter die bro!!igt nnt ade mse gua join. masa x mengizinkan la bro!nk update blog n on9 pon susah. org melayu kata, we can afford evrything, but not time..heeee

congrats la, dh jd 'Nak Muay' skrg. Contender Asia season 3 tgu tu!!