Saturday, April 25, 2009

The Contender Asia



Faizal 'Siku Emas'


Sah!!!

Faizal 'Siku Emas' akan mewakili Malaysia dalam siri Contender Asia II setelah memenangi siri kelayakan Contender Asia Super 8 yang berlangsung di Stadium Sultan Mohammed IV di Kota Bharu, Kelantan baru-baru ini.

Bermakna, Faizal 'Siku Emas' akan mengiringi Bernard 'Headhunter' juga dari Malaysian Tigers untuk muncul di rancangan realiti sukan yang dijadualkan akan menjalani penggambaran di Malaysia tahun ini. Manakala, calon yang menjadi sebutan sebelum ini iaitu Tengku Shahrizal 'Kuda Merah' telah tewas mengejut kepada Alif 'Boxxwarriors'.


Bernard 'Headhunter'


Tengku Shahrizal 'Kuda Merah'


Kejutan dalam sukan adalah suatu perkara biasa namun kekalahan 'Nak Muay' yang lain untuk muncul ke gelanggang finale Contender Asia bukan noktah akhir dalam karier mereka. Kekalahan jika diserap dengan baik selalunya akan menjadi rangsangan kepada sebuah permulaan baru bagi memacu kuda-kuda mereka untuk pergi lebih jauh lagi.

Peluang melangkah ke siri akhir Contender Asia bakal menjadi platform ulung kepada kedua-dua wakil Malaysia untuk memaku nama mereka dalam peta Muay Thai dunia.

Hanya yang terbaik kita sandarkan kepada mereka. Chokkkk!!!


Nota Kaki: Sumber dipetik dari laman blog rasmi Boxxtomoi dan Malaysian Tigers.

2 comments:

Junaidi Asmara said...

2-3 hari lepas wa mimpi lu yg masuk contender..

Joe Moktar said...

Amin..kalo la skrg umur wa 18 thn wa rse mimpi lu tu sure bole jd knyataan.

haha..