Thursday, June 12, 2008

Hamparan sejuta penghargaan

Selamat menyambut ulang tahun perkahwinan yang ke 27 buat ayah dan ibu. Semoga hubungan kalian berdua kekal bahagia menuju ke akhir hayat. Belum lagi terlambat rasanya untukku mengucapkan sekali lagi ucapan setinggi tahniah kepada kalian berdua. Harapanku agar kalian senantiasa sihat hendaknya serta berada dibawah payungan Tuhan. Sekuntum senyuman aku utuskan kepada kalian berdua diatas kesabaran kalian melayan karenah aku yang kurang sedikit imbangan kepalanya ini. Jika tidak kerna kalian aku tiada bernafas dibumi Tuhan. Masakan aku bisa wujud dibumi Tuhan jika tidak menerusi kesakitan dan keperitan ibu menggendongku selama 9 bulan. Aku sedar akan hakikat ini, tiadalah sesiapa yang berkorban nyawa melainkan si ibu seorang. Sekali lagi aku utuskan rasa tahniah kepada kalian berdua. Sesungguhnya bulan ini memberi seribu satu erti yang tersendiri buatku. Tiada kalungan emas, tiada wang berjuta buat kalian berdua, yang ada hanyalah kasih sayang serta kecintaan yang kekal abadi. Tidak mungkin aku bisa membalas terhadap apa jua budi yang kalian pertaruhkan untukku selama ini. Nilai kasih sayang kalian tidak mungkinkan terbalas andai segunung emas aku longgokkan dan tidak mungkinkan terbalas jua andai selautan permata aku teroka. Kerna curahan permata kasih, linangan air mata emas kalian tidak ternilai sekali harganya. Begitu mahal sekali sehingga tiada gantinya walau ku gali serata bumi. Wallahua’lam Bissawab.

2 comments:

cha said...

:) tak perlu gali serata bumi.

Brother Boy said...

Nak gali pun,galilah lonkang dirumah.