Monday, September 8, 2008

Ramadhan lebih terasa...

Nikmat menahan lapar dan dahaga terbalas elok andai berbuka menerusi acara yang sempurna. Setelah sekian hari kita berpuasa, aku secara peribadi mengangkat acara berbukaku terasa sedikit sempurna kelmarin. Sempurna dalam konteks terasa akan kemeriahan Ramadhan. Sangat bererti sekali pada ku. Nurul mengaturnya dengan baik sekali.

Aku amat menghargainya.

Semoga Tuhan membalas budi serta jasa baiknya. Keletihan yang dirasa ketika siangnya berbalas dengan hamparan juadah serta suasana yang sedikit romantika berbunga mesra.

Sungguh manis sekali.



Nurul 'usha panas' kat gua sebelum memasuki dewan!Adeh!!


Kami tiba di Dewan Sri Perdana 2 jam lebih awal. Sangat awal sedangkan acara bakal berlangsung pada jam 630 petang. Termanggu-manggu kami berdua duduk diperkarangan letak kereta sambil mengira detik berbuka. Entah mengapa hari itu begitu memenatkan. Apa lagi sebelum itu hampir 3 jam kami ronda-ronda di celah-celah bandaraya Kuala Lumpur.

Tekak kering semacam minta disiram!

Aku sempat membersihkan 'dashboard kereta', menyapu sedikit krim pengilat di rim tayar keretaku. Aku sendiri kehairanan, dalam banyak-banyak masaku yang terluang, aku memilih hari itu untuk membersihkannya. Nurul asyik memerhati. Mungkin bingung dengan telatahku yang kurang siuman sedikit pada hari tersebut.



Aku bikin kerja. Tengah sibuk ni!

Tepat jam 630, kami masuk ke dalam dewan. Perkarangan dewan juga kelihatannya telah penuh dibanjiri manusia. Saudara Mahfuz Omar juga kelihatan bersama 'kengkawannya'.



Aku tahu!!aku memang rakus, lebih-lebih lagi jika 'lamb bakar' bergelimpangan bak kelapa tua dibawah pohon nyiur.




Amboi, terserlah keasyikan diwajah menikmati hidangan. Nurul makan sangat banyak dari kebiasaannya. Aku salute!!!



Aku akhirnya duduk tersadai seperti 'platipus' kekenyangan sambil menikmati persembahan oleh artis nasyid jemputan.

Kami bergerak keluar kira-kira jam 10 malam. Sebelum menghantar Nurul pulang, kami sempat 'ronda-ronda' sekitar jalan TAR. Faham sahaja bagaimana suasana disana. Terasa seperti besoknya raya.

Terima kasih untuk suatu hari yang sangat indah.

No comments: