Thursday, March 12, 2009

Sebenarnya aku lebih gemar bersantai dirumah jika punya ruang senggang yang cukup. Perhimpunan pada majlis-majlis sosial dikala malam sememangnya sudah lesap entah kemana perginya, lagi pula sejak dahulu aku kurang terarah untuk menghala ke situ.

Kurang terarah tak bermakna tidak pernah, tidak pernah hanya pada lembut lidah bicara. Jadi, jangan cepat sangat menduga ikan di air itu jantan atau betina. Nanti malu sendiri.

Aku bukan seorang yang anti sosial!

Namun aku lebih gemar jika pertemuan sosial itu berorientasikan sesuatu yang sihat. Sesuatu yang sihat pada hemat aku ketika ini ialah, sesuatu yang memberi manfaat pada tubuh badan malah kualiti masa yang sedia ada juga tidak terbazir begitu sahaja.

Contoh pertemuan sosial paling bermakna pada aku ialah melalui sukan.

Walau bagaimana pun, tidak bermakna pertemuan melalui medium sukan ini sahaja yang terbaik. Terpulang kepada tafsiran serta pegangan individu itu sendiri. Tidak semestinya terbaik untuk aku, maka ia akan menjadi pilihan terbaik buat kamu. Kita adalah individu berbeza bukan? Masakan boleh sama sedangkan kita tidak serupa.

Tidak juga memberi makna yang aku anti atau prejudis terhadap mereka-mereka yang tidak sealiran dengan pegangan aku. Masing-masing punya alasan serta sebab tersendiri dalam memilih sesuatu yang ingin dilakukan, selalunya ia lebih kepada keberkesanan sesuatu medium itu memberi manfaat positif atau juga manfaat negatif terhadap seorang pemilih itu.

Tidak kira manfaat positif mahu pun negatif, ia tetap juga manfaat bukan? Terpulang pada tafsiran seseorang individu itu sendiri.

Setiap manusia itu berhak untuk membuat pilihan yang terbaik tentang apa yang ingin dilakukannya. Usah lihat yang negatif sahaja, kadangkala kita harus bersangka baik.

Sebagai contoh, aku melihat sukan itu sebagai agen pelepas tekanan yang terulung berbanding jika aku bersukan dilantai kelab. Menyedari diri ini yang kadangkala pendiam namun bukan sebarang diam, bersukan merangsang aku untuk lebih bersikap mesra rakyat. Kebanjiran bergelen-gelen peluh yang membasahi tubuh genit terasa nyaman sekali. Puas!

Serius, aku rasa seksi!

Kebetulan, akhir bulan ini nanti aku diwajibkan untuk hadir menjalani kursus di Genting Highland. Maka lahirlah entri ini setelah aku terdiam bila termeneliti tentatif serta agenda luar di sana kelak.

Serius, aku mula rasa tidak seksi!

2 comments:

emi riquelmi said...

kite sama Zul...jgn risau..hehehe..mungkin pada tahap ini,lebih baik jika masa di habiskan dengan kualiti!Dan tidak suka x bererti anti atau x pernah!Kalau kail panjang sejengkal,selat Melaka jgn di duga..

Joe Moktar said...

hahaha, sudahnye bak sang ikan terkena mata kail la jadinye..biasala, dh tua2 cmni org kata elok benar la kte ilek2 ye x..hahaha