Saturday, May 2, 2009

Visual Captcha


Sesi sembang-sembang bersama bos semalam membawa aku kepada sebuah kerisauan yang tidak terperi. Seperti mana yang kita perasan, terdapat begitu banyak cermin diletakkan di premis-premis tertentu seperti di hotel, pusat membeli belah, tidak kurang juga ditempat-tempat awam seperti tandas dan sebagainya.

Kalau didalam Balai Polis iaitu ruang bilik soal siasat semestinya kita sedia maklum mengenai cermin dua arah ini. Namun apa yang merisaukan batin aku ialah pemasangan cermin dua arah di ruang mengganti pakaian di premis membeli belah.

Senario ini wajar ditakuti oleh wanita, bukan apa, sekadar berhati-hati saja. Jangan bagi ruang langsung untuk para 'stalker' yang terdesak seperti ini memuaskan nafsu bersama imaginasi luar biasa mereka.


Kalau kata 'stalker', sudah tentu mereka sangat 'kinky'!


Ruang mengganti pakaian sewajarnya menjadi tempat untuk para wanita mencuba pelbagai jenis pakaian, sudah tentu kamu mengharapkan privasi ketika cuba menggayakan pakaian-pakaian luar dan dalam dibilik tersebut. Jadi, sebelum kamu dirogol secara ganas menerusi imaginasi visual ada baiknya kamu berwaspada.

Ini bukan perkara kelakar, aku serius ni!


'Precious time to stalk someone'


Sangat susah untuk mengidentifikasikan cermin dua arah dengan hanya melihat permukaan cermin sahaja. Apa yang kamu boleh buat ialah dengan menjalankan ujikaji yang kita panggil 'test kuku jari'. Apa yang dikatakan sebagai 'test kuku jari' ini?

'Test kuku jari' bukan sesi merawat kuku di pusat 'manicure'!

Bila masuk sahaja ke ruang menukar pakaian, mukadimah yang perlu kamu buat ialah meletakkan hujung kuku di permukaan cermin. Jika ada jarak atau 'gap' antara kuku dan bayang kuku kamu dicermin, dengan hati yang senang dapatlah dikatakan yang cermin itu adalah cermin biasa.

Tetapi, jika kuku terus menyentuh bayang kuku kamu dicermin, adalah lebih afdhal untuk berhati-hati kerana cermin itu mungkin dua arah. Seseorang mungkin sedang memerhatikan kamu. Ini merupakan momen paling berharga buat para 'stalker'!

'Acu, cuba, try test ok!'


Stalker tidak memilih mangsa, mak-mak pun boleh!


Jangan lupa lakukan 'test kuku jari'. Ini mungkin boleh menyelamatkan kamu dari menjadi mangsa perkosaan visual. Perkara ini walau sudah lapuk, tetapi wajar dipandang serius. Apatah lagi dengan keadaan dunia yang tanpa sempadan sekarang, macam-macam boleh berlaku.


Ingat, 'mencegah itu lebih baik dari merawat'!

No comments: