Thursday, April 30, 2009

Something To Make You Smile II

Al-kisah tersebutlah kisah seorang anak yang telah dihantar oleh ayahnya menuntut di Amerika demi menggalas impian untuk menggenggam segulung ijazah. Tetapi, selepas 15 tahun, si anak tak pernah lulus periksa.

Akhirnya, si ayah tak tahan menaggung beban wang lalu diseru olehnya ke pengetahuan si anak agar si anak tadi pulang ke Malaysia. Sepanjang perjalanan dari 'airport', si ayah hanya berdiam diri, senyap tanpa sepatah haram pun terpacul kata dari mulutnya.

(Tanda marah la tu!)

Si anak berasa tidak 'cool' dan cuba mencari idea, mengerah akal bagaimana untuk memulakan perbualan dengan si ayah agar si ayah tahu yang si anak telah 'gain something' dalam perkembangan teknologi. Dengan yakin si anak pun memulakan perbualan...


Anak: Ayah tahu tak? Mesti ayah tak tahukan! hehehehe..(buat lawak konon kelakarlah tu) Macam ni ayah, dekat Amerika tu, perkembangan teknologi cukup pesat sekali. Maju giler ayah sampai kalau nak buat sosej tak main sembelih-sembelih ni ayah!Buang kulit je pastu sumbat masuk dalam mesin, terus keluar sosej!

Ayah: Apa barang? Itu teknologi lapuk (bidas si ayah tegas). Dekat Malaysia ni, lagi canggih. Aku 28 tahun dahulu masuk sahaja sosej aku, dah keluar seekor lembu! Menyusahkan aku pulak tu!!!




Petikan dari journal Dr Badrul Amin...



Happy Labour Day!!!

2 comments:

Anonymous said...

hahahahahahaha...cool dowh...

Joe Moktar said...

afan: hahaha..macam gua kan?