Thursday, July 30, 2009

Daripada entri terakhir sehingga ke hari ini seperti biasa hidup gua diwarnai warna-warna pelangi, antara suka dan juga duka. Kalau kata duka mungkin boleh jadi terkesan sedikit dengan pemergian seorang saudara akibat kemalangan.

Pengajarannya, bila teringatkan seseorang jangan teragak untuk berhubung terus, bertanya khabar. Andai sempat, Alhamdulillah.

Cuba fikir jika tidak sempat?

Natijahnya ialah, kempunan, menyesal, terngiang dan sebagainya. Malang tidak berbau, kalau berbau pun bukan kita ambil endah sangat sebab kita lupa Tuhan itu MAHA, MAHA ke atas segala-segala yang berada dibumi dan dilangit.

Jika difikir sepositif yang mungkin, itu yang terbaik buat arwah. Semoga saudaraku itu tergolong dikalangan mereka-mereka yang beruntung. Berehat meninggalkan debu dunia menuju ke alam yang fana.

Al-Fatihah buat Shahrul Iman@Yoe.

...

Perkembangan paling terkini ialah gua baru melaporkan diri di Kementerian Dalam Negeri isnin yang lalu di Putrajaya. Belum pun seminggu di KDN, gua akan bertukar ke jabatan bersebelahan iaitu Kementerian Sumber Manusia.

Bila kata gomen, apa yang kamu akan fikir?

Rasanya, gua tahu apa kamu fikir dan buat masa ini 80% dari apa yang kamu fikir adalah betul walau pun mungkin tidak tepat.

Semua sudah menjadi resam, menjadi budaya.

Aku masih lagi setahun jagung, seperti bayi suci yang baru lahir. Tengoklah macam mana acuannya nanti. Walau bagaimana pun, aku masih menadah tangan dan bersyukur ke atas segala-galanya.

1 comment:

Aziziorama said...

Al-fatihah.
Alhamdulillah.

Hidup ini memang unpredictable.