Tuesday, August 11, 2009

Alhamdulillah, bengkak dimata aku semakin beransur kurang. Ini semua kerja Nurul yang memaksa aku ke klinik untuk mendapatkan rawatan. Pada awalnya malas juga sebab aku fikir ini soal remeh.

Namun bila difikirkan, aku harus juga pergi ke klinik kerna esok hari aku punya urusan kerja. Kira penting jugalah demi menyahut tawaran dari bos sendiri. Diringkaskan cerita, besok hari aku dan Mr Muscle, iaitu Fazli akan menjalani pengambaran di Cyberjaya. Aku kurang periksa bagaimana bentuk pengambarannya samada PSA atau berbentuk iklan.

Cuma apa yang telah diterang secara ringkas ialah aku dan Fazli akan menjadi 'talent' untuk menarik golongan belia untuk memohon pekerjaan melalui laman web Kementerian Sumber Manusia dan Job Malaysia.

Begitulah lebih kurang.

Aku ingat selepas memasuki sektor kerajaan, tiada lagi 'shooting' seperti yang biasa aku buat ketika mengaji sebelum ini. Walaupun mungkin tidak sekomersial atau gah seperti iklan-iklan lain namun aku teringat tentang kata-kata orang tua yang pernah aku temui dulu.

'Untuk kau sampai ke jalan terakhir kelak, ada banyak perkara yang seiringan bersama, dari setiap perkara yang pernah kau lakukan, akan kau pikul bersama sampai ke garisan akhir nanti. Tidak kira berapa banyak jenis perkara pun yang engkau belum atau akan lakukan, yang penting penyudahnya mesti ada.'

Aku belajar satu perkara, walau kadang-kadang kita tidak minat tentang sesuatu perkara tapi jika Tuhan berkehendakkannya maka itu pilihan kita. Jika alang-alang maka pasti gagal, daripada gagal tanpa usaha, apa salahnya gagal mencuba.

Percayalah, aku pernah mengalaminya!

2 comments:

Anonymous said...

Nurul telah mengambil langkah yang bijak tatkala dia memaksa kau ke klinik...jangan melawan ckap org pompuan ni....dalam membebel ada baiknye..muahahaha...

oh jadi pelakon terkenal la ko nanti..jangan sombong plak.hehehe

Joe Moktar said...

tambah lg, kau pun faktor penyebab aku ke klinik.

ye lah, risau nanti mataku sepet sebelah macam mana aku nak harumkan nama unit kita..

hahaha..