Thursday, March 27, 2008

Cerita Ibu

Berlaku pengulangan yang sama pada hari-hari yang ku lalui kini. Every day is the same as any day. Tapi aku benar-benar menikmatinya. Hari yang berlalu tanpa pengisian kurang bererti pada ku. Tapi bergantung juga kepada pengisian yang bagaimana. Tentunya pengisian itu berkait dengan kesukaan aku kini. Sekurang-kurangnya berpeluang menghirup koko panas diselang-selikan dengan hembusan asap berkepul sambil duduk dimeja melayari nukilan blogger kegemaran pun sudah lebih dari memadai. Sebetulnya aku baru pulang dari shooting bagi fasa kelima. Sebentar lagi akan keluar semula menyambung baki shot yang tertunda tadi. Rakan-rakan lain nampaknya sudah pun terbabas lentok dikatil masing-masing. Aku faham benar kondisi mereka. Semua penat. Aku juga penat. Cuma sayang untuk membazirkan baki ruang yang ada. Cuaca panas dan terik menyerap segala cecair dibadan kami. Dahagakan air bagaikan zombie yang tidak sabar mengejar mangsanya. Begitulah suasana di Tugu Negara pagi tadi. Entri kali ini sekadar untuk memenuhi waktu yang ada, jadi suka untuk aku berkongsi tentang blogger kegemaranku disini. Sekadar memberi publisiti percuma kepada si ibu.
Ceritaibu.blogspot.com
Kepada kalian yang inginkan suatu kelainan, jangan lupa layari blog yang tertera diatas. Juga terdapat di page blog ku ini. Cerita mengenai seorang ibu moden dalam melayani karenah anak-anak dan suaminya. Blog ini memberi sumber inspirasi kepada ku terutamanya berpeluang melihat sudut pandangan dari kacamata seorang ibu berkerjaya. Entri ini berakhir disini. Aku harus segera bersiap untuk keluar menyambung baki perjuangan. Wallahua’lam Bissawab.

No comments: