Tuesday, May 13, 2008

Detik Kemalasan Tiba

Aku mungkin tidak sempat menulis disini. Masa yang sebelumnya berada tidak jauh didepan mata tidak mampu digapai tangan. Kelihatannya masa meluru begitu pantas bak peluru meninggalkan aku. Walau apa pun, kepada yang mengikuti pistol berpeluru, aku kini sedang berkerja di MDEC, Cyberjaya. Ada acara besar bakal berlangsung di KLCC tidak lama lagi dan aku adalah salah seorang insan kerdil bersama gergasi besar yang akan berada di acara itu. Hanya sekadar makluman, aku kini berada dalam kekalutan berbaur kerisauan yang tidak terperi Kerna ayahandaku kini nampaknya mungkin sedang memantau penulisanku disini. Jadi ada banyak perkara yang mungkin perlu ditapis nampaknya. Kepada ayah, selamat membaca hasil tulisan lemah anak mu. Kepada ibu, belum terlambat rasanya untuk aku mengucapkan perkataan sayang kepadamu, selamat hari ibu. Kepada Nurul, terima kasih atas segalanya. Aku sedang mencuri waktu disini. Sebelum Billy Chin mencekup aku bermalasan disini, ada baiknya aku beredar. Aku tidak sendiri, ada 5 lagi rakan bermalasan bersamaku disini. Sedang mereka kelihatan menikmati detik kemalasan ini, apa salah aku menumpang sekaki lalu malas bersama sekali sekala. Wallahua'lam Bissawab.

No comments: