Sunday, September 28, 2008

Alhamdulillah..

Bersyukur kepada ketenangan yang kini ku rasa, bersyukur kepada keamanan yang aku berahikan selama ini. Amin. Percutian Aidilfitri di kampung menyahkan segala ketegangan yang selama ini berteriak dihati. Mana tidaknya, seharian berehat santai sambil tidur sementara menunggu waktu berbuka. Kalau tidak tidur pun aku lebih suka melayari internet sambil diselang selikan dengan menonton TV. Paling tidak pun, aku akan ke dapur turun menjenguk ibu.

Aku pasti, semua ibu-ibu di Malaysia sedang sibuk menyediakan persiapan terakhir menjelangnya 1 Syawal. Teruskan perjuanganmu wahai ibu-ibu seMalaya!! Sediakan juadah terbaik sebagai bonus bagi meraikan hari mulia Aidilfitri nanti. Kepada ibuku yang berada didapur...

'Gua salute'!!

Pagi-pagi selepas Subuh begini, aku jarang terus tidur. Tidak tidur konon-kononnya untuk memberi kelegaan kepada perut. Melantak, melahap semasa sahur inilah natijahnya! Perut ini perlu dijaga selalu, andai kamu bertindak kejam dengan memaksanya melakukan kerja lebih masa, terimalah natijah pembalasannya nanti. Sudah pasti tidak semudah itu untuk ia melihat kamu tidur dengan aman. Adehh!!!

Aku juga mengambil kesempatan yang tidak seberapa ini untuk mengucapkan Selamat Menyambut Hari Raya Aidilfitri kepada semua Muslimin dan Muslimat walau dimana kamu berada. Aku memohon seribu kemaafan andai aku pernah terkasar bahasa secara sengaja atau tidak, terlepas tutur, tersilap langkah dan sebagainya. Semoga Syawal kali ini kita raikan dengan penuh kesederhanaan dan kesyukuran. Sebulan melawan godaan segala nafsu memberikan umat Islam hak yang mutlak untuk bergembira seadanya.

Bersama nikmati kemeriahan Syawal.

3 comments:

emi riquelmi said...

sesama la kita bermaafan dan beraya..

Joe Moktar said...

itu la ceritanya bro!!!

Ridy Anwar said...

Selamat Hari Raya Faizul
Maaf Zahir dan Batin
=)