Wednesday, November 12, 2008

Aku sedang cuba untuk berehat, keupayaan aku untuk menulis agak terbatas. Semuanya gara-gara kesan sebuah sistem kehidupan yang baru. Jika selama ini aku berpaksi kepada kiblat acuan sendiri, kini aku terkurung dibawah satu naungan yang lain. Naungan yang membataskan pergerakan aku.

Aku jadi malas bak Platipus kekenyangan.

Selain itu, akibat sudah lama otakku tidak di 'tune up' , maka ketelitiannya untuk menafsir segala macam informasi seakan lembab sedikit, apa lagi dengan kebanjiran maklumat yang berkapasiti tinggi masuk tanpa diundang terus memasuki sistem minda yang seakan bertali arus, tidak henti.

Barack Obama, peralihan kuasa politik Melayu, nasi kandar dan roti canai turun harga, bukan Melayu kepingin jadi Perdana Menteri, sajak kematian, hukuman mati Amrozi, Mukhlas dan Imam Samudera. Maka jelas sekali akibat ketidakupayaan sistem otak gua yang rendah menerima informasi berskala tinggi begini mengakibatkan otak gua 'lagging'. Dunia sekarang semakin meriah. Penuh warna warni.

Jika 'lagging', nak tunggu 'loading' balik lama tau!!

Oleh itu, gua memilih untuk melawat laman web ini, http://www.yearbookyourself.com. Jangan malu dan segan untuk meng'copy-paste' kan link tersebut. Hasilnya seperti yang akan kamu lihat dibawah. Walaupun sudah lapuk, tapi masih mampu mewarnakan hati yang gundah ini.


Wajah 'uncle' gua tahun 1984, gambar ketika mula-mula dia pergi 'audition' konon nak berduet dengan Uji Rashid.


Yang ni pula imej makcik gua, tahun 1982. Manja orangnya!


Otai kat bawah ni pula imej 'atok' gua ketika zaman dia belia tahun 1968. Dikatakan pernah ada 'affair' dengan Siput Srawak.

12 comments:

Anonymous said...

hahaha zul zul...lawak la kamu ni..hahahaha

Joe Moktar said...

hahaha..fareezzz..thanx tau bg link tu!!!

Misi 21 May 2010 said...

aduhhhh..sungguh ayu laa gambar-gambar begitu..

ada yang nampak feminin ade yang nampak maskulin..!!!

i likeeeeeee.....!!!

Mo Nazmi Ahmad. said...

aahhahaha. aku suka zul. ahahhaa

Joe Moktar said...

shahrul: ayu kan? mmg maskulin abis lah..terbaek..hahaha

mo: xtau nk ckp pe..aku tgk pun sakit perut nih!!!

emi riquelmi said...

zul..manje orangnye...

Joe Moktar said...

emi: manja ke?makcik gua tu btol manja

ayap said...

hao...hao...
hahahahahaha...
tercirit...

Ridy Anwar said...

i loike!
ayu dan manja
wehehehe
menggoda
=)

Joe Moktar said...

ayap: sampai tercirit ko ayap?isshh3x

ridy: kinky ridy ni, jgn wt modal suda ridy ehh

wawad said...

zul..awat muka makcik hang muka macam hang?

Joe Moktar said...

pawad: haa, hg x taw, meh aku p bwk hg jumpa dia nak?cun weh!tp aku risau hg wt modal jaa..hahaha..xkanlah